Jste zde

Maiskogel - pěší túry, 2. část

Túra Maiskogel - Niedernsill
Autor: Thisisbossi

Od horní stanice lanovky Maikogelseilbahn vede cesta kolem občerstvení Glocknerblick. Dále budete pokračovat po hřebeni, stezka č. 5 vede do kotliny pod vrcholem Tristkogel. Přes zelenou louku půjdete kolem ledovcového kotliny Grubalmkar dále až k chatě Krefelder. Odtud se můžete asi po 30 minutách pěší chůze dostat k alpskému středisku, odkud vede sedačková lanovka zpátky dolů do údolí. Tento výlet je jeden z nejkrásnějších ve Vysokých Taurách.

Od horní stanice lanovky Maiskogelseilbahn vede cesta č. 25, po ní přibližně za půl hodiny dojdete k penzionu Unterbergalm. Odtud se vám naskytne výhled na překrásné údolí Dietersbach a na horu Grosse Arche (2453 m). Cestou budete míjet tradiční pastviny a pak se dáte po cestě č. 14. Po chvíli se cesta bude rozdělovat a vy se vydáte po cestě č. 14b a dostanete se tak k občerstvení Dietlbauer, které je umístěno v údolí. Po občerstvení místními specialitami se můžete vydat na zpáteční cestu do Kaprunu pěšky (podél řeky Salzach), nebo můžete využít turisticky atraktivní lanovku Pinzgau, která vás zaveze až do zastávky Fürth / Kaprun.

Túra do obce Niedernsill začíná výstupem lanovkou Maiskogelseilbahn. Cesta č. 25 vede podél chaty Unterbergalm. Dále na cestě č. 14a půjdete podél potoka Dieter mírně do kopce. Cesta č. 7, která odbočuje vlevo, vede až do údolí k Niedernsillu. Tato procházka nabízí nádherný výhled na údolí Pinzgauer. Pro návrat do Kaprunu se doporučeju využít lanovky Pinzgau.