Jste zde

Domů » Kaprun

Turistika v Kaprunu

Rakouská obec Kaprun ve spolkové zemi Salcbursko se nachází ve stínu nejvyšší hory Grossglockner. Pokud se o dovolené chcete věnovat turistice, budete zde na správném místě. Hned za Kaprunem začíná národní park Vysoké Taury, který se vyznačuje nádhernou přírodou a jedinečnými turistickými trasami. Vrcholy Kitzsteinhorn, Maiskogel a Schmittenhöhe jsou opravdovou výzvou pro sportovce a turisty nejen v zimě. I v létě z nich vyzařuje jedinečné kouzlo.

Vydejte se na úžasnou túru, během které budete mít nádherný výhled na Grossglockner a náhorní plošinu Steinernes Meer. Cesta začíná v nejzazším cípu Kaprunského údolí, odkud se dostanete autobusem nebo lanovkou k přehradě Mooserboden, která se nachází ve výšce 2400 m.n.m.

Dále bude pokračovat západně od restaurace po turistické stezce, která vede barevnými horskými loukami. Cesta je lemována kamennými ukazateli. Dojdete na Sedlgrat (2541 m), odkud sestoupíte kousek dolů. Dejte ale pozor, abyste neminuli odbočku vpravo, tudy se totiž dostanete na vrchol Kleiner Griesskogel. Na jeho východním konci pokračuje stezka dolů, po té dojdete k východnímu hřebenu. Touto cestou dojdete přímo k hoře Grosser Griesskogel. Celá túra trvá asi šest hodin.

Naučnou bylinkovou stezku na Fürthermoaralm si mohou projít i děti. Trvá pouhých 45 minut a překonáte při ní převýšení jen 240 metrů. Trasa začíná na autobusovém stanovišti v Kaprunu u horské restaurace Mooserboden, odkud se vydáte dále na severovýchod. Stezka je velmi dobře značená, nabízí nádherný výhled na okolní hory a vede rozkvetlými loukami Vysokých Taur.

Další hezká trasa vede kolem jezera Zeller See. Jedná se o poměrně rovinatou trasu, kterou zvládnete za dvě a půl hodiny. Na závěr se můžete vydat na plavbu výletním člunem po jezeře.